Tuesday, May 19, 2009

Ke Arah Lebih Agresif dan Mantap

Senario hari ini telah meletakkan PAS di persada politik arus perdana serta mendapat kepercayaan bukan sahaja daripada kaum Melayu Islam bahkan telah berjaya meraih sokongan daripada golongan bukan Islam.

Anjakan paradigma dan perubahan sokongan rakyat Malaysia kepada Parti Islam ini khususnya di Semenanjung perlu digerakkan menyeberangi Laut China Selatan sehingga berakar umbi di bumi Sabah dan Sarawak. Ini adalah harapan dan cita-cita yang begitu besar.

Justeru, dengan pimpinan baru PAS Kawasan Sandakan yang telah diberi amanah, perlu segera melangkah dengan lebih agresif dalam melaksanakan program dan gerak kerja. PAS Kawasan Sandakan tidak boleh lagi menoleh ke belakang atau sekadar 'tunggu dan lihat' atau terbawa-bawa dengan kelekaan dan kemalasan.
Seterusnya kenalpasti strategi dan perancangan agar menepati latar budaya setempat dan meminimakan halangan yang ada. Jadikan kekangan dan kekurangan sebagai satu cabaran yang perlu didepani, bukan menghindarkan diri, serta jangan sekali-kali menganggapnya sebagai tembok penghalang.

Selaras dengan cita-cita untuk merasa kebersamaan dengan suasana politik peringkat nasional, PAS Kawasan Sandakan bakal menggerakkan jenteranya dengan lebih agresif untuk mengumpul dan menambah keahlian PAS tidak lama lagi.

Para petugas PAS Kawasan Sandakan yang merangkumi Dewan Pemuda dan Muslimat akan turun ke medan dengan pelbagai program dan aktiviti bagi merealisasikan matlamat perjuangan ini.

Semoga dipermudahkan oleh Allah dalam melaksanakan gerak kerja perjuangan ini.

No comments:

Post a Comment